For at få adgang til Googles forskellige løsninger, så som Zero Touch portalen eller Googles App store, så skal organisationen have en Google-konto.
Det er gratis og tager blot 5 minutter:
For det første så skal i have en “fælles mailkonto” til organisationen, som flere i jeres organisation har adgang til. Det kan sagtens være et alias under fx. itafdelingen@firmanavn.dk. Denne konto skal benyttes til at oprette denne Google Konto.
Klik på linket her. Skærmbilledet herunder åbner nu i et nyt vindue.
- Indtast et navn, f.eks. ”Roskilde” som fornavn, og ”kommune” som efternavn.
- Indtast fælles mailkontoen
- Klik IKKE på ”Opret en ny Gmail-adresse i stedet”
- Udfyld nu resten og klik på Næste.
- Følg herefter de følgende trin i oprettelses flowet.
Der sendes nu en bekræftelseskode til den oplyste emailadresse, som skal indtastes i næste skærmbillede.
Herefter kommer i til dette vindue:
- Undlad at tilknytte et telefonnummer
- Indtaste en vilkårlig dato, dog ikke efter år 2002.
- Køn bestemmer i selv
Afslut nu processen og jeres emailadresse kan nu benyttes som en Google konto.
Har du spørgsmål, så kontakt en af COMM2IG’s konsulenter på emm@comm2ig.dk
COMM2IGs konsulenter har højeste Android certificeringer.