HEADER

 

Inspiration og nyheder fra COMM2IGs specialister

Apple “DEP” skifter navn d. 1. december 2019 til ADE.

Apple Device Enrollment Program – aka “DEP” er en meget benyttet løsning, når en masse iOS eller Mac enheder skal indrulles i en organisations MDM løsning. DEP benyttes af ganske mange kommuner, skoler og store virksomheder og benytter man sig af Apple DEP, så skal man i gang med at opgradere organisationens engagement med Apple […]

Læs mere
Oplader du sikkert din smartphone?

Kender du panikfølelsen, når du ser dette symbol? At løbe tør for strøm fremkalder faktisk “panik” og “angst anfald” har lægerne konstateret! Nu går jagten ind på et sted, hvor man kan få sin smartphone opladet! Der har fået vittige sjæle til at gøre gode Abraham Maslows berømte behovspyramide mere up-to-date, så den nu ser […]

Læs mere
Opret en ticket i SOPHOS Central

Som administrator af SOPHOS så kan man stå med et problem, som man ikke lige ved hvordan man skal løse, og derfor har brug for at få hjælp til at løse. Dette indlæg beskriver den enkle proces for dette. SOPHOS gør det let som administrator at oprette en ticket ved at dette let kan gøres […]

Læs mere
Sophos SMS service

Administrerer du en SOPHOS cloud løsning, så kan du med fordel til tilmelde dig SOPHOS’ SMS service, som giver besked hvis der er kritiske forhold, som du skal være opmærksom på. Forleden oplevede vi et kort fall-out på Sophos EMM-løsning, der betød at brugerne ikke kunne få adgang til deres container. Med denne SMS service, […]

Læs mere
Låste Apple-enheder

En medarbejder stopper og leverer sin iPad eller iPhone tilbage. Desværre har denne medarbejder glemt koden til sit eget Apple-ID. Virksomheden kan nu ikke låse enheden op og enheden kan ikke benyttes mere. Her får du råd om hvordan du får låst den op. Ovenstående problematik kender de fleste IT-afdelinger, for det har den konsekvens […]

Læs mere
Gendannelse (restore) af iOS-enhed

Fra tid til anden får jeg spørgsmål til hvordan en iOS enhed kan startes forfra hvis den sidder fast. F.eks. kan den være DEP’et forkert, eller der er noget andet, der gør at man ikke lige kan få funktionen “Slet alt indhold og indstillinger” (Erase all content and settings) frem på enheden. Gendannelse (eng: restore) […]

Læs mere
Sommer = Hackerne er i gang

Pas på hvad du modtager for tiden via LinkedIn, Messenger, mv. Sommeren er tyvenes højtid og vi gør alt for at sikre vores huse. Men det er også hackernes højtid. Paraderne er nede. Økonomichefen er på ferie og kan ikke lige validere overførslen. IT afdelingen kører med reduceret mandskab. Vi læser mails på vores smartphone. […]

Læs mere
Ros til en af vores konsulenter

Det varmer meget, når en af vores kunder tager sig tid til at sende en hilsen med ros tilbage, når en af vores konsulenter har hjulpet kunden. I dag modtog vi ovenstående hilsen fra en kunde. Det giver også intern ros til vores konsulenter, som netop går den ekstra mil, for at sikre driften hos […]

Læs mere
xxx.dk/jegeretkvaj

Gør i brug af Self Service Portaler, hvor jeres medarbejdere selv kan administrere deres mobile enheder ? Altså lukke enheden ned, hvis den bliver stjålet ? Så gør det let for jeres medarbejdere at tilgå portalen. De fleste Self Service Portaler skal tilgås ved at huske en længere URL, som ingen kan huske. Derfor er […]

Læs mere