Office Tips & Tricks

Work from anywhere

Med OneDrive for Business kan du gemme alle dine filer sikkert og nemt i skyen, så du har adgang til dem alle steder fra.
Office vil som udgangspunkt gemme dine dokumenter i skyen. Derfor har du også adgang til de dokumenter som du arbejder på med dine kollegaer eller dit team hele tiden.
I det nye Office er du logget ind i dine Office applikationer, hvilket betyder at Office altid ved hvad du sidst har arbejdet på af dokumenter og hvilke indstillinger du har opsat for din Office pakke. Det betyder at du kan arbejde på dine dokumenter sikkert fra skyen på din telefon, arbejds-pc eller tablet.

Kom hurtigt i gang med dit seneste dokument

Ved at højre-klikke på program-ikonet for Excel, Word, PowerPoint mm, får du vist de seneste 10 filer du har arbejdet på i det pågældende program. Det virker både for Excel, Word og PowerPoint.

Samme funktion kan også bruges for eksempelvis Outlook eller Teams. Her giver det mulighed for i Outlook at oprette en ny mail, møde mm.
Der er også mulighed for at “pin” filer, så de altid er i oversigten.

Bedre e-mail klient

Attachment funktionen i Outlook er blevet væsentligt bedre. Når du skal tilføje en vedhæftning til din mail, vil menuen for vedhæftninger vise de filer først, som du senest har arbejdet med.
Hvis du har gemt filerne i din OneDrive for Business, vil du kunne vælge om du vil vedhæfte filen i mailen, eller om du blot vil medsende et link til filens placering, og samtidig bestemme hvilken type adgang modtageren skal have (læse/skrive).