Opret en ticket i SOPHOS Central

Som administrator af SOPHOS så kan man stå med et problem, som man ikke lige ved hvordan man skal løse, og derfor har brug for at få hjælp til at løse. Dette indlæg beskriver den enkle proces for dette.

SOPHOS gør det let som administrator at oprette en ticket ved at dette let kan gøres inde fra administrations portalen under “Help” knappen i øverste højre hjørne.

Når du klikker på “Create Support ticket”, så popper der nedenstående vindue op, som du bør udfylde på engelsk:

Beskriv så udførligt som muligt dit problem og gerne med henvisninger til hvilket modul/hvor du har problemet.

Herefter skal du vælge: hvor vigtigt problemet er:

Alle problemer er ofte “High” for der står måske en utilfreds bruger ved siden af dig. Men her skal man nogle gange lige tælle til 10 og vurdere om sagen reelt ikke kun er fx. “Medium”.

Send nu denne ticket afsted, og kort efter vil du modtage en kopi af denne ticket i din mailboks, sammen med sagens ticket nummer.

Er dit problem stærk kritisk, altså “High”?

Så snart du modtager en email med sagen og dit ticket nummer, så vil du se at der også er et telefonnummer i mailen, som du nu vil kunne ringe til. Her skal de kunne henvise til ticket nummeret.

Hvorfor er ticket nummeret vigtigt.

I sagens natur er der behov for at kunne samle problemstillingen og håndteringen af sagen eet sted.

Hvis COMM2IG’s eksperter skal assistere i sagen, så har vi brug for at kunne referere til dette ticket nummer.